VanVeen-nl.com   Prachtige verhalen.......

Nieuws

Zeg het eens...

logo-home
    spam filter in the cloud

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 32

15 May 2017 - Dag 6 - Zondag = rustdag

Zondag = Rustdag

Dus heel rusting aan gedaan en 's avonds lekker gegeten in het dorp.

Share on Facebook! Share on Twitter! g+

Vandaag lekker buiten ons ontbijt gegeten. Een heerlijk vers gebakken stokbrood "pain restaurant" en verse croissants. Wat kan het leven toch heerlijk eenvoudig maar zeer lekker zijn. Daarna even lekker genoten van de zonnestralen met een goed boek.

In de middag met de auto rondgereden in deze prachtige omgeving. Om te beginnen zijn we naar de oude wachttorens in de buurt gegaan en daar wat foto's gemaakt en van het uitzicht genoten.

de wachtorens uit de 10e eeuw

uitzicht op o.a. ons vakantieverblijf

Daarna verder gereden en onderweg wat plaatsjes gezien om deze vakantie naar toe te gaan.

Wat is Frankrik toch een heerlijk land om te zijn. Maar als we in Spanje zijn dan vinden we dat ook. Zijn we in de USA dan vinden we dat ook. Zijn we in Duitsland idem. etc.

Na deze "route touristique" weer terug naar ons huisje en daar een lekkere salade met kabeljouw filets gegeten.
En toen op de bank naar een film gekeken en ...... het Eurovisie Songfestival. Ja Ronald ..... wij kunnen nu meepraten (vanaf halverwege dan).

de route van de de  parkeerplaats van onze auto naar het huis.....

13 May 2017 - Dag 4 -Lou Bagnadou

Na de lange dag in de auto gisteren doen we vandaag maar lekker rustig aan.

We zijn naar het dorp gelopen via een korte route vanuit onze tuin. Het is een alleraardigst dorp met een leuk centrum waar veel restaurants e.d. zitten. Ook de bakkerij waar we voortaan dagelijks ons brood en croissants en pain au chocolat gaan kopen.

Na lekker door het dorp geslenterd te hebben gaan we terug naar ons huisje en dan blijkt dat naar het dorp gaan makkelijker lopen is dan terug. De reden is naar beneden of naar boven lopen. Bijna net zo erg als van ons huisje naar de auto.

We gaan lekker lezen en lummelen bij het huis. Fred onderneemt een poging om in het zwembad te gaan maar de poging strandt bij zijn linkervoet die vind dat het water nog veel te koud is.

Share on Facebook! Share on Twitter! g+
Vandaag is de dag van de verplaatsing naar ons huis in Cotignac.

We hebben er voor gekozen om het eerste gedeelte over de tolweg te gaan en dan binnendoor naar Cotignac. Een reis van zo'n 7 uur.Onderweg in de buurt van Lyon kwamen we nog wat Ajax supporters tegen die vanaovond de wedstrijd tegen Lyonais gaan bekijken. Ook een aantal ME bussen van de franse gendarmerie.
Het weer is niet zo mooi maar de rit zeker het gedeelte binnendoor is de moeite meer dan waard.

Aangekomen in Cotignac moeten we op zoek naar ons verblijf en dat is met de navigatie erg makkelijk maar met de auto moeten we een paar haakse bochten nemen en dat is echt niet zo eenvoudig.

10 May 2017 - Dag 2 - Beaune

Na een heerlijk frans ontbijt gemaakt door de eigenaar van de Bed & Breakfast zijn we op deze stralende dag naar de grootste plaats in de buurt gegaan: Beaune

De bezienswaardigheid van Beaune is het  Hospices Civils de Beaune of kortweg Hospices de Beaune. Dit is een liefdadigheidsinstelling opgericht in 1443 door Nicolas Rolin als een armenhospitaal.

Binnenplaats

De ziekenzaal

Het was inderdaad een mooie bezienswaardigheid. Na dit Hospice bekeken te hebben zijn we nog wat rondgelopen maar omdat Beaune niet zo erg groot is waren we daar snel klaar mee en zijn we nog wat in de buurt gaan rondrijden. Altijd leuk.

's avonds maar iets makkelijks gegeten en daarna lekker gelezen!